woensdag 23 januari 2013

CANON 550D IS MINE!

Zo vertelde ik vrijdag nog dat ik écht een spiegelreflex ging kopen, en zo stond de postbode dinsdagmiddag al voor de deur met mijn pakketje! Het is na veel gegoogle en getwijfel de Canon 550D geworden, en alsof ze het wisten was die zaterdag ook nog eens in de actie bij de MediaMarkt! Voor (slechts!) €489 euro had ik de Canon 550D body + de 18-55mm lens + de 75-300 zoom lens. Daarbij kocht ik ook nog de Canon RC-6 infrarood afstandsbediening voor €19,95. Die werkt trouwens héél fijn en makkelijk! Op het moment is er een 21% kortingsactie en er is een grote kans dat dit pakket ook meedoet, dus kijk er vooral even naar mocht je nog twijfelen! 
Ik ben echt nog een grote loser met dat ding om mijn nek, want al die instellingen zijn nog moeilijk dan ik dacht.. Mooi of niet, ik heb natuurlijk al wel geprobeerd een paar foto’s te maken!

IMG_0084

IMG_0105
Ik vind het vooral nog heel moeilijk om de goede lichtsterktes te krijgen. Sowieso raak ik met dit ding nooit uitgeleerd want je kunt er zo veel mee! Ik begin nu echt helemaal bij het begin (ik kreeg de batterij niet eens uit de houder) maar wie weet blijk ik wel een geboren talent te zijn.

Hieronder heb ik wat foto’s van mijn spectaculaire uitzicht gemaakt met beide lenzen. Het begon al een beetje te schemeren + het waren een van mijn eerste pogingen + ik heb de beeldstabilisatie nog niet ontdekt (heb ik die trouwens wel?), dus het kan nóg beter dan dit!

IMG_0088
IMG_0089

De zoom is zó goed dat ik bij schuine achterburen duidelijk kan zien wat ze als avondeten hebben. Daar heb ik ook nog een foto van, maar als ze die dan ooit tegenkomen op internet kan ik me natuurlijk nooit meer op de buurtbarbecue vertonen. IMG_0090
IMG_0092

Geen opmerkingen :

Een reactie posten